اجرای پروژه سئو

اجرای پروژه سئو شاید یکی از چالش های شما در این مورد باشد که آیا پروژه سئو را توسط سئوکار خود انجام دهید و یا آن انجام آن را به یک شرکت سئو معتبر بسپارید.

مراحل انجام پروژه سئو

انجام پروژه سئو نیز مانند هر کار دیگری نیاز به تدوین استراتژی خاص خود را دارد. برای اینکه پروژه سئو به بهترین شکل انجام شود نیازمند تدوین استراتژی سئو جامع است که همه جنبه های پروژه و اهداف مورد نظر در آن دیده شده باشد. در این بخش سعی داریم تا مراحل اجرای پروژه سئو موفق را برای شما توضیح دهیم.

همه ما نقش تولید محتوای سئو شده و باکیفیت، لینک سازی اصولی و بسیاری پارامترهای دیگر را در بهبود رتبه سایت ها می دانیم. در اینجا سعی ما این است که شما را با جدیدترین تکنیک های افزایش سئو سایت آشنا کنیم و اینکه به چه شکلی باید پروژه های سئو انجام شوند.

آمارهایی از میزان محبوبیت سئو و نقش آن در موفقیت کسب و کارها

  • حدود ۹۳٪ بازدیدهای وب سایت از طریق موتورهای جستجویی مانند گوگل انجام می شود.
  • %۷۵ از کاربران تنها صفحه اول نتایج جستجو را مورد بررسی قرار می دهند و به صفحه دوم نتایج جستجو نمی روند.
  • افزایش ورودی گوگل اولین اولویت بازاریابی بیش از ۶۰% بازاریابان است.
  • %۳۴ کلیک ها بر روی رتبه اول گوگل است.

 

در ایران بیش از ۹۸% جستجوها از طریق گوگل انجام می شود، پس بهتر است برای سئو سازی وب سایت اصول، قوانین و الگوریتم های گوگل را در نظر داشته باشید.

 

آشنایی با چارچوب های اصولی سئو

به صورت کلی در اجرای پروژه سئو سه بخش کلی وجود دارد که باید آن ها را به ترتیب انجام داد. سه بخش اساسی و اصل سئو عبارتند از:

سئو تکنیکال

سئوی فنی (Technical SEO)

سئو داخلی

سئوی داخلی (On-Page SEO)

سئو خارجی

سئوی خارجی (Off-Page SEO)

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی (Onpage SEO) به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که داخل سایت با هدف افزایش ترافیک ارگانیک سایت انجام می شود. با توجه به اینکه دسترسی کاملی به سایت داریم کنترل کاملی نیز بر تمام ابعاد سئوی داخلی داریم.

برخی از تکنیک های انجام سئوی داخلی

۱٫ استفاده از کلمه کلیدی در تایتل صفحات (Meta Title)

۲٫ استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات صفحه (Meta Description)

۳٫ استفاده از کلمه کلیدی در تگ های هدینگ (Heading Tag)

۴٫ استفاده از LSI (کلمات کلیدی هم معنی و مترادف)

۵٫ تولید محتوای باکیفیت با طول مناسب

۶٫ عدم استفاده از محتوای کپی شده

۷٫ استفاده از تگ کونیکال (Canonical Tag)

۸٫ بهینه سازی تصاویر سایت

۹٫ به روز رسانی مداوم مطالب سایت

۱۰٫ لینک سازی داخلی برای مطالب

۱۱٫ لینک سازی خارجی برای مطالب

۱۲٫ استفاده از کلمه کلیدی در URL صفحات

سئوی فنی چیست (Technical SEO)

سئوی تکنیکال به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که زیرساخت فنی سایت را از جنبه بهینه بودن برای سئو مورد بررسی قرار می دهد. در سئوی تکنیکال بیشتر موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند و اینکه خزنده های گوگل راحت تر بتوانند سایت را بررسی و ایندکس کنند. همچنین باعث بهبود کارایی سایت شده و تجربه کاربری بهتری را نیز برای مخاطبین سایت ایجاد می کند. به صورت خلاصه می توان گفت، تمام فعالیت های سئو فنی تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد.

برخی از تکنیک های سئوی فنی

۱٫ ایجاد و بهینه سازی نقشه سایت (xml)

۲٫ بررسی، مدیریت و بهبود اعتبار دامنه سایت (Domain Authority)

۳٫ موقعیت قرارگیری سرور سایت (Server Location)

۴٫ وضعیت رسپانسیو بودن (Responsive Web Design)

۵٫ افزایش سرعت سایت

۶٫ کاهش حجم فایل های رسانه (تصاویر، ویدئوها ، فایل های صوتی)

۷٫ فعال سازی و بهینه سازی سیستم کش برای سایت

۸٫ بهینه سازی ساختار سایت (اصلاح معماری سایت)

۹٫ استفاده از پروتکل SSL

۱۰٫ ایجاد و بهینه سازی فایل txt

۱۱٫ ایجاد و بهینه سازی صفحه ۴۰۴

۱۲٫ بهینه سازی بودجه خزنده (Crawler Budget)

۱۳٫ ایجاد زیر ساخت ریدایرکت و استفاده مناسب از ریدایرکت

سئوی خارجی چیست (OFF-Page SEO)

به مجموعه فعالیت هایی که خارج از سایت و به منظور افزایش رتبه و افزایش ترافیک سایت انجام می شود سئوی خارجی گفته می شود. در سئوی خارجی شما کنترل کاملی بر روی محتوای تولید شده ندارید. در صورتی که از قوانین گوگل در فعالیت های سئوی خارجی خود استفاده کنید نتایج خوبی را به دست خواهید آورد. نام آشناترین فعالیت سئوی خارجی که تمام فعالان در اینترنت با آن آشنا هستند لینک سازی و یا همان لنیک بیلدینگ (Link Building) است.

برخی از تکنیک های سئو خارجی و لینک سازی

۱٫ ارسال ایمیل برای مدیران سایت ها و درخواست لینک دهی به شما

۲٫ استفاده از لینک سایت در امضا

۳٫ درج لینک در بخش کامنت ها

۴٫ لینک سازی در سایت های دایرکتوری

۵٫ منتشر کردن محتوا در سایت های خبری (رپورتاژ)

۶٫ ایجاد شبکه وبلاگ (در استفاده از این تکنیک باید بسیار مراقب بود)

۷٫ اشتراک گذاری ویدئو

۸٫ در نظر گرفتن کیفیت بک لینک ها

۹٫ استفاده از انکر تکست های مناسب (Anchor Text)

با سپردن اجرای پروژه سئو خود به سئوکنسول با خیالی آسوده نتایج خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو بررسی کنید. هر پروژه پیچیدگی های خاص خود را دارد. این تسلط شرکت شماست که مسائل و مشکلات فنی را برطرف کند. تجربه سئوکار و یا شرکت سئو شماست که نتایج درخشانی را برای شما ایجاد خواهد کرد.