الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

الگوریتم مرغ مگسخوار
خانه » وبلاگ » الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که به جستجوی معنایی ربط دارد.

یعنی گوگل با استفاده از Hummingbird سعی می کند بهترین و مرتبط ترین نتیجه را با توجه به کلمه سرچ شده توسط کاربر پیدا کند و در اختیار او قرار دهد.

این الگوریتم بسیاری از نتایج جستجو را به طور کل دگرگون کرد.

در این مطلب قصد داریم تا شیوه کار الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن بر سئو سایت را بررسی کنیم.

همراه ما باشید.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

در گذشته در خیلی از مواقع کلمه ای را در گوگل سرچ می کردید اما به جای اینکه به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید، با نتایجی رو به رو می شدید که اصلا و ابدا پاسخگوی شما نبودند و یا اصلا به کلمه کلمه کلیدی سرچ شده توسط شما، ربط نداشتند.

این موضوع باعث نارضایتی کاربران می شد.

گوگل تصمیم گرفت این روند را تغییر دهد؛ تمام قصد این موتور جستجو این بود که بهترین و نزدیک ترین نتیجه را در اختیار کاربران قرار دهد تا آن ها را راضی نگه دارد.

به همین منظور بود که الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) را معرفی کرد.

این الگوریتم در کنار الگوریتم های پاندا و پنگوئن، به سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید می کردند اجازه رتبه گرفتن نمی داد.

به زبان ساده الگوریتم مرغ مگس خوار مفهوم عبارت جستجو شده را شناسایی می کند و بهترین و مرتبط ترین نتیجه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
>>

در واقع تمامی هدف گوگل از ارائه این الگوریتم این بود که نتایج نامرتبط به کاربر نشان داده نشود و سایت ها بیشتر بر تولید محتوا غنی و باکیفیت توجه کنند.

چرا به این الگوریتم مرغ مگس خوار می گویند؟

علت نام گذاری این الگوریتم سرعت و همچنین دقت بالای آن است.

Hummingbird با بالاترین سرعت مفهوم کلمه کلیدی سرچ شده را درک می کند، به بررسی متن سایت های مختلف می پردازد، مترادف های کلمه سرچ شده را پیدا می کند، و بر همین اساس بهترین نتیجه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

همچنین در این میان، صفحاتی را که از کلمه کلیدی اصلی به شکل اسپم استفاده کرده اند، به شما نمایش نخواهد داد.

الگوریتم مرغ مگسخوار و گراف دانش

یکی از امکاناتی که مرغ مگسخوار در نتایج جستجو ظاهر کرد، گراف دانش بود.

اجازه بدهید با ذکر مثال این موضوع را توضیح دهیم.

در مثال زیر کاربر می خواهد سن تیم برتون را بداند.

سن تیم برتون تنها یک عدد است که بهتر است کاربر هرچه سریع تر به آن دست پیدا کند.

بنابراین گوگل این عدد را در گراف دانش نمایش می دهد تا کاربر مجبور نباشد برای یافتن پاسخ سوال خود وارد یک سایت شود.

گراف دانش

همچنین در این مثال مشاهده می کنید که علاوه بر سن تیم برتون، سن مهم ترین بازیگرانی که با این کارگردان کار کرده اند نیز نمایش داده شده است.

الگوریتم مرغ مگسخوار این گونه مرتبط ترین نتایج را در گراف دانش نشان می دهد.

همچنین اگر در تصویر بالا به سمت راست توجه کنید، مشاهده می کنید که گوگل علاوه بر سن تیم برتون، اطلاعات دیگری را مانند نام فیلم ها، جایزه ها و … در اختیار ما قرار می دهد.

الگوریتم Hummingbird چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

مرغ مگس خوار به طور خیلی عمیق نتایج جستجو را تغییر داد.

در گذشته ممکن بود شما عبارتی را سرچ کنید اما گوگل کاملا نتیجه متفاوتی را به شما نشان دهد.

ساختار پیلار کلاستر در محتوا به چه معناست و کاربرد آن در سئو چیست؟
>>

مرغ مگس خوار است که باعث شده امروزه نتایج جستجو تا این اندازه دقیق باشند.

زمانی که این الگوریتم معرفی شد کسانی که محتوای با کیفیت و مرتبط داشتند نگران چیزی نبودند.

محتواهایی که دقیق و منحصر به فرد بودند، رتبه بالاتری گرفتند و بالعکس.

بنابراین به طور کل بهترین کار برای بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار این است که روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید.

چگونه سایت خود را برای الگوریتم Hummingbird به روز رسانی کنیم؟

۱٫ کلمات کلیدی

نحوه استفاده از کلمه کلیدی بسیار اهمیت دارد.

در استفاده از Main Keyword باید به چگالی کلمه کلیدی توجه کنیم.

به این معنا که نباید کلمه کلیدی ما بیش از اندازه در طول یک متن به کار رود؛ در غیر این صورت حالت اسپم پیدا می کند.

همچنین بهتر است در قسمت هایی از متن از کلمات مشابه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

در مقاله کلمه کلیدی چیست به طور کامل هرآنچه را که باید در رابطه با استفاده از کلمه کلیدی بدانید، توضیح داده ایم که پیشنهاد می شود حتما به آن مراجعه کنید.

۲٫ انکر تکست ها

انکر تکست متنی است که با آن به صفحه دیگری لینک می دهید.

یعنی همان متن هایی که گاهی اوقات آن ها را به یک رنگ دیگر، عموما آبی، در داخل سایت ها مشاهده می کنید.

افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، یک انکر تکست را به صفحه ای کاملا بی ربط لینک می دهند.

برای مثال با انکرتکست آموزش سئو به صفحه طراحی سایت لینک می دهند که مربوط نیست.

هدف اصلی از انجام این کار این است که برای برخی از صفحات خود ترافیک بگیرند.

اما اینکار نتیجه بخش نخواهد بود؛ زیرا به محض اینکه کاربر وارد صفحه شود و ببیند که صفحه مورد نظر او نیست، صفحه را ترک می کند.

جستجوی پیشرفته گوگل چیست؟ معرفی 8 تکنیک پرکاربرد
>>

بنابراین حتما انکرتکست های خود را جوری انتخاب کنید که متناسب با محتوای صفحه مقصد باشند؛ در غیر این صورت گوگل آن ها را بی معنی تشخیص می دهد.

۳٫ تصویر در محتوا

سئو عکس تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی محتوای شما دارد.

سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که در عین جذاب بودن، مرتبط نیز باشند و به درک مفهوم متن توسط کاربر کمک کنند.

۴٫ استفاده از اسکیما (Schema)

کد اسکیما زبان نشانه گذاری گوگل است.

زمانی که از کد اسکما در سایت خود استفاده می کنید، در واقع به گوگل کمک می کنید که درک بهتری از محتوای شما داشته باشد.

این موضوع می تواند در افزایش رتبه شما در نتایج جستجو بسیار تاثیر گذار باشد.

برای مثال شما از کد اسکیما استفاده می کنید که گوگل متوجه شود یک صفحه به خصوص در رابطه نقد یک کتاب است یا در رابطه با فروش کتاب.

به کمک Schema صفحات مقاله، محصول، کتاب، فیلم، دوره های آموزشی و … را برای گوگل مشخص می کنید.

از آن جایی که اسکیما یک کد است که در زیر ساخت سایت قرار می گیرد، مشاهده آن برای کاربر ممکن نیست؛ اما به طور کل به دلیل این که این کد به گوگل در درک محتوا کمک می کند، موجب افزایش رتبه خواهد شد.

جمع بندی

گوگل هر روز و هر ساعت باهوش تر می شود.

این موتور جستجو الگوریتم های زیادی را ارائه می دهد که به دقیق تر شدن نتایج جستجو کمک خواهند کرد.

در این بین سایت هایی برنده هستند که خود را نسبت به الگوریتم های گوگل آپدیت نگه دارند.

در این مقاله در رابطه با یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل در سال های اخیر، به نام الگوریتم مرغ مگسخوار صحبت کردیم و شیوه کارکرد آن را شرح دادیم.

اگر سوال یا پیشنهادی در این زمینه دارید، حتما با ما در میان گذارید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.