سئو خارجی چیست؟ معرفی ۸ مورد مهم در off page seo

سئو خارجی
خانه » وبلاگ » سئو خارجی چیست؟ معرفی ۸ مورد مهم در off page seo

سئو خارجی یا سئو آف پیج (off page) به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که در خارج از وب سایت جهت افزایش ترافیک انجام می گیرد.

انواع سئو به سئو خارجی، سئو داخلی و سئو تکنیکال تقسیم بندی می شوند.

سئو داخلی فعالیت های داخلی یک سایت و سئو تکنیکال مربوط به موارد فنی سایت است.

سئو خارجی نیز به معنای فعالیت های خارج سایت جهت بهینه سازی آن است و شامل مواردی مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی، خرید رپورتاژ و … است.

در این مقاله به طورکامل در رابطه با سئو خارجی صحبت می کنیم و چک لیست جامع سئو خارجی را ارائه می دهیم.

همراه ما باشید.

سئو خارجی چیست و چرا اهمیت دارد؟

اقداماتی که جهت بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، فقط شامل تولید محتوا، طراحی ریسپانسیو، لینک سازی داخلی و … نیست.

تمام موارد بالا که جزو سئو داخلی هستند، برای بهینه سازی سایت ضروری اند؛ اما در این میان مبحثی به نام سئو خارجی وجود دارد که رعایت موارد مربوط به آن، به اندازه سئو آن پیج مهم و ضروری است.

اگر می خواهید سایت شما از سئو مناسبی برخوردار باشد، باید سئو خارجی را جدی بگیرید.

تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی

به طور خلاصه سئو داخلی به فعالیت هایی گفته می شود که صاحب سایت در داخل آن انجام می دهد.

برای مثال نگارش محتوا، لینک سازی داخلی، بهینه سازی تگ ها، سئو عکس و موارد بیشمار دیگر.

کنترل سئو داخلی کاملا در دست صاحب سایت است و می تواند موارد مربوط به آن را تعیین کند.

اما سئو خارجی مربوط به مواردی مانند لینک دادن سایت های دیگر به شما، فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی و … است؛ که ممکن است صاحب سایت روی برخی موارد آن، به طور مستقیم کنترل نداشته باشد.

موارد مهم در سئو خارجی

۱٫ فعالیت در شبکه های اجتماعی

امروزه انواع شبکه های اجتماعی مانند توییتر، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، Tumblr و … نقش بسیار پررنگی را در زندگی روزمره تقریبا تمامی انسان ها بازی می کنند.

کنیبالیزیشن
>>

برای تمامی سایت ها بسیار مهم است که فعالیت سودمندی در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

افراد از طریق این شبکه ها می توانند راحت تر شما را پیدا کنند و به مطالبتان دسترسی داشته باشند.

بهترین شبکه های اجتماعی جهت فعالیت سایت:

۱٫ لینکدین (Linkedin)

شبکه اجتماعی لینکدین

این ابزار یک پلتفرم بسیار عالی جهت فعالیت مدیران کسب و کارها است.

هدف اصلی این شبکه اجتماعی بهبود کسب و کارها و آشنا کردن آن ها با یکدیگر است.

با باز کردن یک حساب کاربری برای سایت خود در لینکدین، می توانید بر افزایش ورودی سایت و آشنایی افراد با کسب و کارتان، موثر باشید.

۲٫ اینستگرام (Instagram)

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر است که افراد بسیاری جهت مقاصد متفاوت از آن استفاده می کنند.

این شبکه اجتماعی امروزه به یکی از پلتفرم های مهم جهت درآمد زایی تبدیل شده است.

کار کردن با اینستاگرام بسیار راحت است اما فراگیری تکنیک های مربوط به آن، می تواند به شما در افزایش تعداد دنبال کنندگان، کمک کننده است.

مقاله مرتبط: محیط اینستاگرام؛ اگر قواعد بازی را ندانید، نمی توانید بازی کنید

۳٫ تلگرام (Telegram)

تلگرام

تلگرام یک سرویس پیام رسان بسیار محبوب است.

کسب و کارهای بسیاری در تلگرام به راه اندازی انواع گروه ها و کانال ها می پردازند که می تواند موجب افزایش ترافیک سایتشان شود.

تلگرام قابلیت های بسیاری دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است.

۴٫ توییتر (Twitter)

توییتر

توییتر یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب است که افراد می توانند در آن به انتشار مطالب کوتاه (۲۸۰ حرف)، عکس و ویدیو بپردازند.

امروزه توییتر یکی از تاثیر گذارترین شبکه های اجتماعی است که افراد بسیاری در آن به فعالیت می پردازند.

۵٫ واتس اپ (WhatsApp)

واتس اپ

واتس اپ نیز مانند تلگرام یک سرویس پیام رسان است.

WhatsApp امکانات کمتری نسبت به تلگرام دارد؛ اما بسیار محبوب است و راه اندازی یک کانال در آن جهت فعالیت سایت، می تواند بسیار مفید باشد.

۶٫ ردیت (Reddit)

ردیت

ردیت یک وب سایت جمع آوری اخبار اجتماعی است.

می توانید در ردیت به انتشار مطلب بپردازید تا افراد بیشتری با سایت شما آشنا شوند.

شاید این شبکه خارجی زبان باشد اما به هر حال انتشار مطلب در آن خالی از لطف نیست.

آموزش پخش صوت در وردپرس
>>

توجه داشته باشید که ردیت بر لینک دادن زیاد حساس است؛ بنابراین به مقدار زیاد به سایت خود لینک ندهید.

۶٫ تامبلر (Tumblr)

تامبلر

تامبلر یک شبکه اجتماعی جهت انتشار عکس، مطلب و ویدیو است.

Tumblr بسیار کاربر پسند است و کار با آن راحت است.

این شبکه به سرعت در حال پیشرفت است؛ پس بهتر است حتما یک اکانت تامبلر برای سایت خود داشته باشید.

۲٫ لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی از مهم ترین موارد سئو خارجی است.

در مقاله لینک سازی خارجی چیست به طور کامل در رابطه با این موضوع صحبت کردیم که پیشنهاد می شود جهت اطلاعات بیشتر، حتما آن را مطالعه کنید.

لینک گرفتن از سایت های دیگر، بسته به میزان اعتبار آن سایت، می تواند در افزایش ترافیک سایت شما بسیار موثر باشد.

برای لینک گرفتن از سایت های دیگر، باید محتوای شما به قدری خوب باشد که تبدیل به یک مرجع شود؛ اینگونه سایت های بسیاری به شما ارجاع می دهند.

در واقع با لینک سازی خارجی گوگل متوجه می شود که سایت شما به قدری خوب است که توسط وب سایت های دیگر معرفی شده است؛ این موضوع موجب جلب اعتماد کاربران و گوگل می شود.

۳٫ خرید رپورتاژ

رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی است که صاحبان سایت آن را می نویسند و در ازای پرداخت هزینه در سایت های فروش رپورتاژ منتشر می کنند.

متن رپورتاژ به معرفی یک کسب و کار می پردازد و هزینه انتشار آن بسته به سایت منتشر کننده دارد.

به طور میانگین در هر رپورتاژ آگهی می توان تا ۳ عدد بک لینک دریافت کرد.

نکته مهم این است که انکرتکست هایی که در متن رپورتاژ استفاده می کنید، بهتر است متنوع باشند.

۴٫ فعالیت در فروم ها و انجمن ها

یکی از فضاهای بسیار مفید جهت تبادل اطلاعات، فروم ها یا انجمن ها هستند.

این شبکه های اجتماعی به عنوان تالار گفتگو نیز شناخته می شوند که فعالیت در آن ها جهت لینک سازی (در صورت مجاز بودن) می تواند بسیار مفید باشد.

در گفتگوهایی که مربوط به کسب و کار شما هستند شرکت کنید تا افراد بیشتری شما را بشناسند.

۵٫ اشتراک گذاری ویدیو

استفاده از ویدیو برای سایت ها می تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر این که ویدیو ها را در سایت خود قرار می دهید، به انتشار آن ها در آپارات و یوتیوب نیز اقدام کنید.

ساخت جدول در وردپرس
>>

۶٫ پست مهمان

انتشار پست مهمان نیز یکی از راه های موثر در سئو خارجی است.

سایت هایی مانند ویرگول، مداد، امیگو و … سایت هایی هستند که می توانید مطالبی را در آن ها منتشر کنید و موجب شناخته تر شدن سایت خود شوید.

توجه داشته باشید که هر کدام از سایت های انتشار پست مهمان، قوانین و مقررات خاص خود را دارند که پیش از انتشار پست، حتما باید آن ها را مطالعه کنید.

نکته مهم دیگر این است که به هیچ عنوان مطالب سایت خود را دقیقا به صورت پست مهمان منتشر نکنید.

زیرا اگر گوگل دو محتوای شبیه به هم را مشاهده کند، مشکل محتوای تکراری به وجود می آید و یکی از آن محتواها رتبه خود را از دست می دهد.

قطعا شما در سایتی پست مهمان منتشر می کنید که از سایت شما اعتبار بیشتری دارد؛ بنابراین در صورت وجود محتوای تکراری، رتبه سایت شما افت می کند.

۷٫  استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)

راه اندازی یک وبلاگ جهت لینک دهی به سایت خود، از روش های سئو کلاه سیاه است و می تواند بسیار خطرناک باشد.

اما در صورتی که روش کار آن را بلد باشید می توانید آن را به سئو کلاه خاکستری تبدیل کنید.

می توانید چند وبلاگ با موضوعات مربوط به کسب و کار خود ایجاد کنید و در استفاده از آن ها به دو نکته مهم توجه داشته باشید.

  • به صورت ناشناس (Incognito) در آن ها فعالیت کنید که قابل ردیابی نباشید.
  • با فاصله زمانی زیاد (مثلا یک یا دو ماه) به سایت خود لینک بدهید. در این میان مطالب سایت های دیگر را منتشر در وبلاگ منتشر کنید.

۸٫ تبلیغات

این روش یکی از روش های بسیار موثر جهت معرفی یک وب سایت است.

تبلیغات آنلاین روش های مختلفی دارد که باید بسته به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با مفهوم سئو خارجی و برخی روش های off page seo صحبت کردیم.

سئو آف پیج از موارد بسیار مهم در امر بهینه سازی سایت است که باید به درستی انجام شود.

اگر سوال و یا پیشنهادی در این زمینه دارید، حتما با ما در میان گذارید که در اولین فرصت ممکن به آن پاسخ دهیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.