طول محتوا باید چقدر باشد و تا چه اندازه در سئو مهم است؟

طول محتوا
خانه » وبلاگ » طول محتوا باید چقدر باشد و تا چه اندازه در سئو مهم است؟

طول محتوا باید چه قدر باشد؟

آیا طول محتوا بر سئو سایت تاثیر گذار است؟

این سوال برای تمامی کسانی که در حوزه سئو و تولید محتوا فعالیت دارند پیش آمده است.

پاسخ به سوال اول را نمی توان در قالب یک عدد خاص بیان کرد؛ یعنی نمی توان تعداد کلمه مشخصی را برای تمامی محتواها در نظر گرفت.

اما در رابطه با سوال دوم باید گفت که طول محتوا هیچ ربطی به رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو ندارد.

در ادامه این مطلب، این موضوع را بیشتر روشن می کنیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه باید طول مناسب برای محتوای خود را تعیین کنید.

همراه ما باشید.

طول یک محتوای ایده آل باید چقدر باشد؟

برای این سوال سه دیدگاه مختلف وجود دارد.

۱٫ هرچه قدر محتوا بلندتر و طولانی تر باشد بهتر است.

افرادی که این دیدگاه را دارند بر اساس ارقام و آمار نظر می دهند.

یعنی می گویند مقاله هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، طولانی هستند.

۲٫ بهتر است محتوا کوتاه باشد.

افرادی که این دیدگاه را دارند بر اساس این عقیده صحبت می کنند که در دنیای امروز افراد شاید خیلی حوصله و وقت کافی برای خواندن یک مطلب را نداشته باشند.

۳٫ این که محتوا طولانی باشد یا کوتاه به عوامل بسیاری بستگی دارد.

افرادی که به این موضوع اعتقاد دارند، می گویند که نمی توان در تعیین طول محتوا تنها یک فاکتور را در نظر گرفت و در واقع در این میان عوامل بسیاری تاثیر گذارند.

دیدگاه های اول و دوم درست هستند اما یک مشکل عمده دارند؛ موضوع را تنها از جنبه بررسی کرده اند.

12 نکته در مورد سئو محلی که شرکت های بزرگ رعایت میکنند
>>

بنابراین ما دیدگاه سوم را به عنوان بهترین دیدگاه قبول داریم و در ادامه به مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین طول محتوا تاثیر دارند، می پردازیم.

فاکتورهای مهم در تعیین طول محتوا

همانطور که اشاره کردیم نمی توانیم به طور دقیق بگوییم که یک محتوا باید ۱۰۰۰ کلمه باشد یا ۷۰۰۰ کلمه.

اینکه چقدر باید بنویسیم به سه فاکتور مهم بستگی دارد:

  • موضوع محتوا
  • نوع مخاطب
  • حوزه کاری

۱٫ موضوع محتوا

طول محتوا برای موضوعات مختلف، متفاوت است.

مثلا محتوایی در رابطه با تاریخچه سئو را تصور کنید؛ این محتوا می تواند تا ۷۰۰۰ کلمه نیز پیش برود.

اما اگر بخواهید محتوایی در رابطه با مفهوم ریدایرکت ۳۰۱ بنویسید، نیازی به ۷۰۰۰ کلمه نیست.

برخی از موضوعات، محتوای طولانی تری را نیاز دارند تا نیاز مخاطب را برطرف کنند.

گاهی افراد برای این که محتوای آن ها طولانی شود، کیفیت را فدای کمیت می کنند.

هیچگاه به بهانه طولانی کردن محتوا بیشتر از برطرف کردن نیاز مخاطب ننویسید.

اگر قصد داشته باشید در رابطه با موضوعی که با ۱۰۰۰ کلمه جمع می شود، ۴۰۰۰ کلمه بنویسد، طبیعتا باید ۳۰۰۰ کلمه غیر ضروری که به درد هیچ کس نمی خورد را به زور در متن مقاله بگنجانید.

این موضوع به شدت کیفیت محتوای شما را پایین می آورد.

۲٫ نوع مخاطب

مخاطب شما کیست؟

یافتن پاسخ این سوال در تمامی موارد مربوط به نگارش محتوا مانند طول محتوا به شدت تاثیر گذار است.

شناخت پرسونای مخاطب مبحثی است که پیش از این به طور مفصل در رابطه با آن صحبت کرده ایم.

باید از خود بپرسید که مخاطب شما به دنبال چیست؟

برای مثال مقاله ای در رابطه با اعتبار سایت دارید.

در حالت اول اگر مخاطب شما شخصی است که نمی داند اعتبار سایت چیست باید در مورد مفهوم آن به طور مفصل توضیح بدهید.

اما اگر مخاطب شما شخصی است که با مفهوم اعتبار سایت آشنایی دارد و این بار به دنبال راه های افزایش اعتبار سایت است.

ساختار پیلار کلاستر در محتوا به چه معناست و کاربرد آن در سئو چیست؟
>>

در این حالت می توانید پس از توضیح مختصری در رابطه با مفهوم اعتبار سایت، در رابطه با تمامی راه های افزایش آن صحبت کنید.

برای مثال در حالت دوم زمانی که مخاطب شما با مفهوم اعتبار سایت آشنایی دارد، نیازی نیست به طور کامل و مفصل در رابطه با این که اعتبار سایت چیست توضیح بدهید.

بنابراین این که چقدر در رابطه با یک موضوع می نویسید، به مخاطبتان بستگی دارد.

شناخت پرسونای مخاطب

۳٫ حوزه کاری

مورد مهم دیگر حوزه ای است که در آن فعالیت می کنید.

برای مثال سایتی که به فروش گلدان می پردازد، شاید نیازی ندارد که یک محتوای طولانی در رابطه با گلدان بنویسد.

بهتر است این سایت در صفحه فروش گلدان اطلاعاتی در رابطه با جنس، وزن و … محصول خود درج کند.

اما یک سایت دیگر به فروش گوشی موبایل می پردازد.

این سایت می تواند محتوای طولانی تری را در رابطه با کیفیت موبایل مورد نظر، امکانات و … بنویسد.

در حالت دیگر یک سایت گردشگری را تصور کنید.

سایت های گردشگری می توانند در رابطه با شهر و کشورهای گوناگون، یک محتوای طولانی بر اساس نیاز کاربر تولید کنند.

در نگارش محتوا دقت کنید که حوزه کاری شما به چه اندازه محتوا، با چه تعداد کلمه ای نیاز دارد.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با طول محتوا صحبت کردیم.

به طور کل این که محتوای شما چه اندازه باشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد.

در نگارش محتوا مهم ترین نکته ای که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که برای کاربرانتان بنویسید نه برای گوگل.

کاربران شما از هرچیزی مهم تر هستند؛ بنابراین همیشه به جای تمرکز بر طول محتوا، بر کیفیت آن و بر طرف کردن نیاز کاربر تمرکز کنید.

اگر سوالی در این زمینه دارید حتما با ما در میان گذارید تا در اولین فرصت ممکن به آن پاسخ دهیم.

هاست چیست؟
>>

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.