مشاور حرفه ای سئو حداقل باید دارای چه تجربیات و تخصص هایی باشد:
تسلط به سئو داخلی (On-Page SEO)
سئو داخلی (On-Page SEO) به مجموعه فعالیت هایی که داخل سایت، به منظور بهینه سازی آن انجام می گیرد، گفته می شود. پارامترهای سئوی داخلی زیادی وجود دارد که به یک مشاور خوب در پیشبرد اهداف کمپانی کمک می کند. مانند: Title Tag، Description Tag، Meta Tag، کیفیت محتوا، چگالی کلمات کلیدی، LSI (Latent Semantic Indexing)، ساختار سایت، سرعت سایت، Mobile Friendlyرسپانسیو بودن سایت، Structured Data / Schema Makeup.
تسلط به سئوی خارجی (Off-Page SEO)
سئوی خارجی (OFF-Page SEO) به کلیه فعالیت هایی اشاره دارد که با هدف افزایش رتبه سایت، در خارج از وب سایت هدف انجام می شوند مانند لینک سازی و غیره. در این قسمت اشاره ای کوچک به تعدادی از فعالیت های سئوی خارجی می کنیم.
- لینک سازی اصولی (Link Building)
- فعالیت در شبکه های اجتماعی
تسلط به سئوی فنی (Technical SEO)