گوگل ترندز چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

گوگل ترندز چیست
خانه » وبلاگ » گوگل ترندز چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

گوگل ترندز چیست؟ Google Trends یکی از کاربردی ترین ابزارهایی است که می توانید در زمینه بهینه سازی سایت از آن استفاده کنید.

اولین و مهم ترین چیزی که برای یک سایت اهمیت دارد، افزایش بازدید سایت است.

میزان ترافیک یک سایت به معنای میزان بازدید از آن سایت است.

سایت شما در هر زمینه ای که فعالیت کند، زمانی می توانید به فروش محصولات، تبلیغات و … بپردازید که ترافیک بالایی داشته باشید.

اما چگونه و با چه ابزاری می توانیم تصمیم بگیریم که از کدام کلمه کلیدی برای افزایش ترافیک صفحات خود استفاده کنیم؟

چگونه می توان فهمید میان دو کلمه مختلف، میزان سرچ کدام کلمه بیشتر است؟

بهترین پاسخ برای این سوالات، استفاده از گوگل ترندز (Google Trends) است.

ما در این مقاله به طور کامل ابزار گوگل ترندز و نحوه استفاده از آن را آموزش می دهیم.

همراه ما باشید.

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز ابزاری است که با استفاده از آن می توانید میزان سرچ یک کلمه را در بازه های زمانی مختلف و در مناطق جغرافیایی متفاوت به دست آورید.

برای شروع سئو و محتوای یک سایت، اولین کاری که باید انجام بدهید، تحقیق کلمات کلیدی است.

یکی از کاربردی ترین ابزارها جهت تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)، گوگل ترندز است.

نحوه کار با گوگل ترندز

برای استفاده از این ابزار کافی است که Google Trends را در گوگل سرچ کنید.

بس از ورود به سایت گوگل ترندز، با صفحه زیر مواجه می شوید.

گوگل ترندز

در این صفحه در قسمت سرچ، کلمه ای مورد نظر خود را وارد کنید و Enter را بزنید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟
>>

برای مثال ما کلمه سئو را سرچ کردیم.

سرچ کلمه در گوگل ترندز

در این قسمت به صورت نمودار یک تصویر کلی از میزان سرچ این کلمه را به شما نشان می دهد.

در قسمت بالای نمودار آیتم هایی وجود دارد.

  1. آیتم اول به سرچ کلمه در یک کشور خاص اشاره دارد.

شما می توانید از این قسمت هر کشوری را که می خواهید انتخاب کنید.

گزینه WorldWide به معنای سرچ آن کلمه در سطح جهانی است.

۲٫ آیتم دوم به شما محدوده زمانی را نشان می دهد.

برای مثال می توانید تعیین کنید که می خواهید سرچ کلمه سئو در ۱۲ ماه گذشته، ۷ روز گذشته، ۴ ساعت گذشته و … را بدانید.

۳٫ با استفاده از آیتم سوم می توانید مشخص کنید که کلمه مورد نظر در چه دسته بندی ای قرار می گیرد.

۴٫ با استفاده از آیتم چهارم مشخص می کنید که منظور شما چگونه جستجویی است.

برای مثال میزان جستجویی که در سطح وب صورت می گیرد با میزان جستجویی که در عکس های گوگل انجام می شود، متفاوت است.

استفاده از گوگل ترندز برای مقایسه دو کلمه

زمانی در تحقیق کلمات کلیدی، دقیقا نمی دانید که میان دو کلمه کدام یک را باید به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود به کار بگیرید.

برای مثال دو کلمه سئو و سئو سایت.

هردوی این کلمات می توانند به عنوان کلمه کلیدی اصلی صفحه شما باشند.

اما کدام پرسرچ تر است؟

با استفاده از گوگل ترندز، می توانید ترافیک این کلمات را با یکدیگر مقایسه کنید.

مقایسه دو کلمه در گوگل ترندز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کلمه سئو بسیار پرسرچ تر از کلمه سئو سایت در ۱۲ ماه گذشته بوده است.

مقایسه کلمات بدین شکل یکی از مواردی است که بر اساس آن می توانید در رابطه با کلمه کلیدی صفحات خود تصمیم بگیرید.

با اسکرول کردن به پایین صفحه، می توانید یک تصویر کلی از میزان سرچ کلمات مورد نظر را در کشورهای مختلف مشاهده کنید.

مقایسه دو کلمه در گوگل ترندز

استفاده از گوگل ترندز برای یافتن کلمات مرتبط

در قسمت پایین تر صفحه، لیستی از کلماتی که به کلمه ای که سرچ شده است شباهت دارند، برای شما ظاهر می شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
>>

از این لیست می توانید کلمات بیشتری را برای تحقیق کلمات کلیدی خود به دست آورید.

کلمات مرتبط در گوگل ترندز

چیدن تقویم محتوایی با استفاده از گوگل ترندز

چیدن تقویم محتوایی به معنای مشخص کردن تاریخ انتشار مقالات است.

این که در چه تاریخی یک مقاله را منتشر کنیم که بازده مناسبی داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

برای مثال اگر محتوایی با موضوع چیدن سفره هفت سین را زمانی منتشر کنید که نزدیک به سال نو نیست، بازده زیادی نخواهید داشت.

مثال چیدن سفره هفت سین بسیار ساده است.

اما زمانی می رسد که شما نمی دانید یک کلمه خاص در چه بازه های زمانی بیشتر سرچ می شود.

برای این منظور می توانید بازه زمانی در گوگل ترندز را برای مثال روی ۵ سال گذشته قرار دهید.

یک نمودار کلی به شما نشان می دهد که کلمه مورد نظر شما بیشتر در چه ماه هایی از سال سرچ شده است.

چیدن تقویم محتوایی بر اساس گوگل ترندز

در این مقاله به سوال گوگل ترندز چیست پاسخ دادیم.

گوگل ترندز یکی از ابزارهای بسیار کاربردی جهت یافتن میزان سرچ یک کلمه، مقایسه میزان سرچ کلمات، پیدا کردن کلمات جدید و … است.

نحوه استفاده از گوگل ترندز را به شما آموزش دادیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.